1. Podzielcie się na 5 grup. Możecie dobrać się dowolnie. Każda grupa będzie szukała informacji o jednej grupie zagrożenia.
· omdlenia i utrata przytomności,
· krwotoki i skaleczenia,
· skręcenia i złamaniach,
· oparzeniach i odmrożeniach,
· udar i zawał serca.
2. Każda grupa niech wybierze spośród siebie lidera. Liderzy będą czuwać nad całością pracy i będą zdawać okresowe sprawozdania z postępu pracy nauczycielowi.
3. Wykorzystujcie informacje podane w źródłach, a także poszukujcie innych materiałów mogących poszerzyć Waszą wiedzę w zadanym zakresie.
4. Wybierzcie formę zaprezentowania wyników Waszej pracy.
5. Prezentacji wyników pracy dokona lider lub wszystkie osoby z zespołu.
6. Przy tworzenia prac proszę pamiętać o właściwej formie nie tylko merytorycznej, ale również graficznej, ortograficznej, stylistycznej i estetycznej.
7. Na wykonanie zadania macie 4 tygodnie.
Wasze prace powinny zawierać, takie informacje jak:
Wasze prace powinny zawierać, takie informacje jak:
§ sposób wzywania pomocy przez telefon,
§ zapewnienie bezpieczeństwa poszkodowanemu i ratującemu,
§ pozycja bezpieczna boczna ustalona,
§ sposób wykonywania resuscytacji krążeniowo-oddechowej.
.
W swoich pracach powinniście zwrócić uwagę jakie są objawy wybranego przypadku, zasady udzielania pomocy oraz jakie mogą wystąpić zagrożenia w razie niewłaściwego sposobu udzielenia pomocy.
Po przedstawieniu informacji teoretycznych będziemy wykonywać ćwiczenia praktyczne z zastosowaniem wszystkich zdobytych informacji. Ćwiczyć będziemy na fantomie a zakładanie opatrunków będziemy wykonywać na sobie nawzajem.
Pamiętajcie, w razie potrzeby służę pomocą.