PROCES

1.      Podzielcie  się na 5 grup. Możecie dobrać się dowolnie. Każda grupa będzie szukała informacji o jednej grupie zagrożenia.
·         omdlenia i utrata przytomności,
·         krwotoki i skaleczenia,
·         skręcenia i złamaniach,
·         oparzeniach i odmrożeniach,
·         udar i zawał serca.
2.      Każda grupa niech wybierze spośród siebie lidera. Liderzy będą czuwać nad całością pracy i będą zdawać okresowe sprawozdania z postępu pracy nauczycielowi.
3.      Wykorzystujcie informacje podane w źródłach, a także poszukujcie innych materiałów mogących poszerzyć Waszą wiedzę w zadanym zakresie.
4.      Wybierzcie formę zaprezentowania wyników Waszej pracy.  
5.      Prezentacji wyników pracy dokona lider lub wszystkie osoby z zespołu.
6.      Przy tworzenia prac proszę pamiętać o właściwej formie nie tylko merytorycznej, ale również graficznej, ortograficznej, stylistycznej i estetycznej.
7.      Na wykonanie zadania macie 4 tygodnie.

Wasze prace powinny zawierać, takie informacje jak:
§  sposób wzywania pomocy przez telefon,
§  zapewnienie bezpieczeństwa poszkodowanemu i ratującemu,
§  pozycja bezpieczna boczna ustalona,
§  sposób wykonywania resuscytacji krążeniowo-oddechowej.
.
W swoich pracach powinniście zwrócić uwagę jakie są objawy wybranego przypadku, zasady udzielania pomocy oraz jakie mogą wystąpić zagrożenia w razie niewłaściwego sposobu udzielenia pomocy.

Po przedstawieniu informacji teoretycznych będziemy wykonywać ćwiczenia praktyczne z zastosowaniem wszystkich zdobytych informacji. Ćwiczyć będziemy na fantomie a zakładanie opatrunków będziemy wykonywać na sobie nawzajem.
Pamiętajcie, w razie potrzeby służę pomocą.